Smart Channel Manager

Het up-to-date houden van je kamerinventarisatie, tarieven en restricties op jouw boekingssites was nog nooit zo simpel.
Met de Smart Channel Manager beheer je al je boekingskanalen op één plek. Hierdoor zijn overboekingen verleden tijd en kun je jouw kamers op meerdere boekingskanalen verkopen.

Start vandaag nog met Channel Management. Bespaar kostbare tijd terwijl je omzet groeit.

PLAN EEN GRATIS DEMO

Wat je moet weten over channel management:

Een channel manager is een systeem dat ervoor zorgt dat je gemakkelijk al je kamers op alle aangesloten boekingskanalen vanaf één punt kunt beheren. Waar je voorheen nog iedere boekingssite af moest om handmatig je beschikbaarheid en prijzen te wijzigen, is dat nu allemaal gecentraliseerd in de channel manager. Daarnaast verzamelt het systeem ook alle reserveringen van de boekingssites, die vervolgens weer worden doorgestuurd naar het gekoppelde reserveringssysteem (PMS). In het geval je geen PMS hebt, worden de reserveringen opgeslagen en inzichtelijk gemaakt in de channel manager.

Een hotel channel manager kun je zien als een doorgeefluik dat informatie kan doorgeven aan verschillende systemen. Wanneer je een PMS hebt en daarin prijs- of beschikbaarheidsinformatie aanpast, geeft het channel manager dit door aan de boekingskanalen. Zonder een PMS doe je deze wijzigingen direct in de channel manager. Andersom komen de reserveringen vanuit de boekingskanalen automatisch binnen in het channel management systeem. Indien je een PMS hebt, komen deze ook automatisch in je reserveringsoverzicht. Zo is je informatie altijd overal up-to-date.

Als je nog geen channel manager hebt, ervaar je misschien dat het lastig is om meerdere boekingssites (OTA’s) handmatig bij te houden. Je moet secuur zijn en snel kunnen handelen; het is bijna een fulltimebaan. Een channel manager zal je bijna altijd veel meer opleveren dan dat het je kost, want:

  • Het bespaart je veel tijd en fouten, omdat je nooit meer handmatig je kanalen hoeft bij te houden.
  • Je kunt meer kamers verkopen, omdat het systeem continu de juiste beschikbaarheid op alle boekingssites aanpast.
  • Je hebt minder tot geen last van overboekingen, omdat je niet zelf je beschikbaarheid hoeft aan te passen.
  • Je kunt je zonder al te veel moeite aansluiten bij meerdere boekingssites en daardoor de online zichtbaarheid vergroten.
  • Het is de schakel tussen alle connectiviteitspartners en hotelsoftware, zodat alles altijd gesynchroniseerd is.

Het is vooral belangrijk om jezelf de vraag te stellen wat jij als hotelier verwacht van een channel manager. Wil je een oneindige keuze aan boekingssites om te koppelen? Ben je op zoek naar een perfecte integratie tussen je PMS en je boekingskanalen? Heb je een heel gecompliceerde prijsstructuur die de channel management software ook aan moet kunnen? Of heb je specifieke wensen voor de service die wordt verleend bij het systeem? Ons advies is om alle wensen voor jezelf op te schrijven en je vervolgens te laten informeren.

Onze consultants hebben hier graag een informeel en eerlijk gesprek met je over. Als we denken dat jouw wensen een betere match zijn met een ander systeem, zeggen we dat ook. Wil je graag vrijblijvend met ons in gesprek om je wensen te bespreken? Laat een bericht achter op onze contactpagina, dan regelen we snel een afspraak!

Channel management software brengt meerdere voordelen mee. Je kunt meerdere kanalen vanaf één plek beheren, waardoor je minder handmatig werkt hebt. Je kunt daarnaast efficiënter werken, waardoor je de kans op overboekingen verkleint en het aantal boekingen vergroot. Reserveringen komen op één punt binnen, in de channel manager en vervolgens in de PMS.

Beheer al je boekingskanalen op één plek met de Channel Manager.

  • VERMIJD OVERBOEKINGEN
    Met de Smart Channel Manager is je kamerinventarisatie altijd up-to-date op al je online boekingssites (OTA’s). Daardoor heb je bijna nooit meer last van overboekingen.

  • VERHOOG BOEKINGEN
    Door je kamers strategisch aan te bieden op meerdere boekingssites verhoog je het aantal inkomende reserveringen en dus ook je omzet.

  • AUTOMATISCH RESERVERINGSOVERZICHT
    De Smart Channel Manager integreert met  o.a. OPERAMews, Protel en vele andere reserveringssystemen op de Nederlandse markt, zodat alle reserveringen automatisch in de PMS komen.

  • DE BESTE SUPPORT & CONSULTANCY
    Bij vragen of advies staan onze consultants je graag te woord. Onze communicatielijnen zijn kort en persoonlijk en daarnaast zijn onze consultants echte hospitality experts.

smart channel manager - boekingskanalen
Smart Channel Manager
Smart Channel Manager gebruiksvriendelijk

Smart, simpel en persoonlijk.

Bij SmartHOTEL hebben we een doel: jouw hotel verbinden met de wereld. Dit doen we met kwalitatieve channel management software en de beste service, zodat je meer tijd overhoudt voor je gasten.

  • Gebruiksvriendelijk Snel onder de knie, gemakkelijk in gebruik.

  • Web-based – Gemakkelijk toegang tot de Channel Manager vanaf je internet browser, op elk gewenst moment.

  • De beste consultancy – Onze consultants werken nauw met jou samen om de optimale distributiemix en kamertarieven voor je hotel te bepalen.

  • Verschillende talen & valuta – De Channel Manager is verkrijgbaar in meerdere talen en valuta.

  • Virtuele accommodaties – Mogelijkheid om de boekingen van meerdere accommodatie types in één PMS te beheren.

  • Toegewijde support – Ons team helpt je snel en persoonlijk. Door onze ervaring in de hospitality branche begrijpen wij wat je nodig hebt.

Meer weten over de vele voordelen van de SmartHOTEL Channel Manager? Plan een gratis vrijblijvende demo in!

Vraag een demo aan

Wat hoteliers over de channel manager zeggen:

Inntel-hotels-logo

De SmartHOTEL Channel Manager is een echte tijdbespaarder.
Het maakt het mogelijk om ons te concentreren op onze kernactiviteit:
de gast van dienst zijn.

Leonie, Revenue Manager, Mainport Hotel Rotterdam
pension homeland smarthotel

SmartHOTEL heeft een klein team, waardoor ik iedereen min of meer ken. De lijnen zijn kort, de communicatie sterk en jullie zijn ontzettend goed bereikbaar. Wanneer ik een vraag heb zijn jullie altijd behulpzaam en ik heb binnen de kortste keren iemand aan de lijn. Daarbij ervaren we de Channel Manager als heel stabiel. Het werkt vlekkeloos en het is een fijn systeem!

Chris, Pension Homeland
golden tullip ampt van nijkerk smarthotel

Onze grootste uitdaging in de online distributie is om de grote verscheidenheid aan kanalen zo efficiënt en vlot mogelijk aan te sturen. SmartHOTEL is hierin zeer behulpzaam en denkt mee op meerdere vlakken. De support is geweldig en er is een korte reactietijd. Ik zal altijd SmartHOTEL aanbevelen.

Illian Hamburg, Golden Tulip Ampt van Nijkerk
hotel de stobbe - smarthotel

Onze uitdaging in de Online Distributie wereld is het hebben van een zo hoog mogelijke kamerbezetting. Met SmartHOTEL kunnen we efficiënter werken en is het makkelijker om de kamerbezetting te verhogen. Ik zou de Channel Manager zeker aanraden, onder andere vanwege de goede service en betrouwbaarheid.

René Wever, Hotel De Stobbe
hotel arrows - smarthotel

Wij hebben een goede samenwerking met SmartHOTEL, daar zijn wij erg tevreden over. Al onze online kanalen zijn gekoppeld aan SmartHOTEL zodat je snel kunt handelen. Onze uitdaging is om de kamerverkoop te blijven verbeteren op verschillende vlakken, o.a. promotie met verschillende online kanalen die gekoppeld zijn aan SmartHOTEL. SmartHOTEL ondersteunt ons daar goed in. Je wordt daarbij telefonisch snel geholpen en aanpassingen worden ook gelijk doorgevoerd.

Jill & Bob Pijls, Hotel Arrows

Lees blogs over channel management

blog - tips vinden beste channel manager

Het vinden van de juiste channel manager voor je hotel is geen gemakkelijke taak. Het kan een lang en tijdrovend proces zijn waarin je een hoop zaken moet overwegen. We hebben wat tips opgeschreven die je hopelijk helpen bij de zoektocht naar de beste channel manager voor jouw hotel.

blog - hoe bewaak je kwaliteit channel manager

Barbara heeft onze Channel Manager zien ontwikkelen tot het mooie product dat het nu is. Het bewaken van de kwaliteit van ons product is al 9 jaar de specialiteit van Barbara, dus er is genoeg te bespreken. Onder het genot van een kop thee nemen we het onderwerp “testen” onder de loep.

Ga naar ons blog

Download gratis de Begrijpelijke Gids voor Hoteltechnologie!

 Kom erachter welke hoteltechnologieën voor jou een winst of een last zijn

Leer op een begrijpelijke manier over de meest bekende hotelsoftware & platforms

Creëer een toekomstbestendige basis voor je hotel of accommodatie

Download de whitepaper