Bespaar tijd, energie en geld met ons volledig geautomatiseerde online betalingssysteem Smart Payments
U bent waarschijnlijk hotelier geworden omdat u wilde dat gasten de beste hotel ervaring krijgen. Niet omdat u gek was op het overtypen van creditcardgegevens van een virtuele creditcard elke keer dat een gast incheckt na het maken van hun boeking via een online reisbureau. U geniet waarschijnlijk ook niet van het werk om gasten zeven dagen voor hun verblijf handmatig een e-mail te moeten sturen voor een vooruitbetaling.
Bij SmartHOTEL realiseren we ons dat er betere dingen zijn die u kunt doen met uw tijd en energie dan uren besteden aan repetitieve – maar belangrijke! – taken die te maken hebben met betalingen. Daarom hebben we onze Smart Payments tool gebouwd, die zorgt voor een snelle, veilige en automatische verwerking van alle betalingen.
Dit betekent dat u wekelijks of zelfs dagelijks veel tijd kunt besparen. En zoals elke hotelier weet: tijd is geld. Lees hieronder meer over de functies van onze geautomatiseerde betalingstool.
Feature 1: Automatische VCC charges
Wanneer een gast boekt en betaalt via een OTA zoals Booking.com. Expedia.com of Hotelbeds, is een van de betalingsmogelijkheden het in rekening brengen van de OTA op de dag van aankomst via een virtuele credit card (VCC). Voor elke boeking, moet u handmatig een nieuwe VCC chargen.
Er zijn een paar nadelen aan het handmatig chargen van VCC’s:
SmartHOTEL kan:
Kortom: u of uw medewerkers ‘winnen’ uren terug die u nu aan andere zaken kunt besteden. U bent ook volledig compliant met de GDPR en de veiligheidsnormen voor creditcards (PCI-DSS). U wilt niet opdraaien voor een boete wegens een inbreuk op de op de databeveiliging!
Feature 2: Betaalpagina gekoppeld aan de boekingsmodule
Waarom zou u in deze moderne tijden een gast naar uw beschikbaarheid laten kijken… zonder te kunnen boeken? Er is een kans dat ze geen contact met u opnemen, en dan verliest u een klant. En als ze contact met u opnemen, moet u hun gegevens handmatig invoeren in uw PMS. Voor beide partijen is het een hoop werk.
Wij bieden een handige betaalpagina gekoppeld aan de boekingsmodule, zodat gasten eenvoudig hun verblijf kunnen boeken. Onze betaalpagina is een aparte pagina die aan de boekingsmodule van SmartHOTEL is gekoppeld. De laatste stap van het boekingsproces verwijst naar deze pagina. Vanaf hier kan de boeker;
Wij kunnen ervoor zorgen dat deze betaalpagina dezelfde look en feel heeft als de rest van uw website.
Wij ondersteunen alle betaalmethoden
Door met Adyen te werken, kunnen we alle grote wereldwijde betaalmethoden aanbieden, zoals Credit Card, Klarna, Apple Pay en PayPal.
Maar u kunt ook kiezen voor regionale must-have betaalmethoden. Denk aan iDEAL voor Nederland, Bancontact voor België, Giropay voor Duitsland en meer.
Feature 3: betaallinks via e-mail
Heeft een gast gebeld of gemaild omdat hij interesse heeft in een boeking? Dan kunt u eenvoudig een betaallink sturen via e-mail. Deze linkt hen door naar onze hierboven genoemde betaalpagina met een reeks aan betaalmogelijkheden.
Omgaan met vooruitbetalingen
Als u vraagt om een vooruitbetaling voor een verblijf, dan weet u dat het een gedoe is om elke gast te e-mailen. En niet te vergeten: bijhouden wie er betaald heeft, en betalingsherinneringen sturen.
Met Smart Payments verstuurt het systeem automatisch e-mails over vooruitbetalingen op basis van een policy (combinatie van IATA en tariefcode).
Het is ook mogelijk om reserveringsmails te versturen voor boekingsengines die niet van ons zijn of deze automatisering te gebruiken wanneer gasten verschillende boekingsmethodes gebruiken. Het maakt niet uit wat de bron van de boeking is (bijv. een OTA, een gast die gebeld heeft etc.); wanneer de info van de gast is toegevoegd aan het PMS, wordt de betalings-e-mail automatisch verzonden volgens het betalingsbeleid van het hotel.
Plan nu een gratis demo en ervaar de voordelen van hotelautomatisering
… Of lees meer over de voordelen van Smart Payments
Wat hoteliers over SmartCONNECT for Payment zeggen:
Al meer dan 80 tevreden klanten die ons beoordelen met een 4.5/5 gemiddeld
“Ik heb minder handmatig werk, wat veel tijd en (werknemers)kosten bespaart.”
– Linda
“De klantbeleving is positiever; de betaling wordt vrijwel altijd vooraf gedaan, waardoor de gast niet meer wordt geconfronteerd met geldzaken aan de balie.”
– Peter
“Mijn liquiditeit is hoger, omdat er vrijwel altijd vooraf betaald wordt.”
– Hans
“De creditcardgegevens van onze gasten hoeven vrijwel nooit meer worden ingezien, omdat de transacties zijn geautomatiseerd.”
– Marja