Staat uw vraag er niet tussen? Klik hier om contact op te nemen met ons team!

Veelgestelde vragen

De SmartHOTEL Channel Manager is een online omgeving (extranet) waarmee u al uw boekingskanalen kunt beheren op één plek. Kamerprijzen, beschikbaarheid en restricties worden automatisch geüpdatet naar alle kanalen. U heeft geen omkijken meer naar dubbele- of overboekingen en u kunt uw kamers op meerdere boekingskanalen verkopen.

Dan heeft u er juist een nodig! Omdat u maar weinig kamers heeft, wilt u ze eigenlijk op zoveel mogelijk boekingssites verkopen. Het nadeel hiervan is dat u de kamers moet verdelen over de boekingssites om er zeker van te zijn dat u geen dubbele boekingen krijgt. Dit maakt het voor de gasten lastiger om te boeken. Met onze Channel Manager hoeft u zich daar geen zorgen om te maken. De Channel Manager zorgt dat u overal hetzelfde aantal kamers kunt aanbieden, zonder dat u last heeft van dubbele boekingen. Hiermee zorgt u dat het hotel of de B&B het hele jaar door goed is geboekt!

Geen enkel hotel of accommodatie is hetzelfde! Daarom hanteren wij een eerlijk, transparant en op waarde-gebaseerd prijsbeleid voor de SmartHOTEL Channel Manager. Hierin nemen we een aantal criteria mee; zoals de hoeveelheid kamers, koppelingen met boekingssites en/of koppeling met een reserveringssysteem (PMS). Wilt u graag een persoonlijke offerte ontvangen? Neem contact met ons op via ons contactformulier.

Gisteren! Nee dollen, maar het kan binnen één dag geregeld zijn. Ons supportteam is flexibel met het opzetten van uw account. U heeft de periode van live gaan in principe zelf in de hand. Uiteraard hangt het ervan af of u de Channel Manager ook aan een PMS wilt koppelen, want ook het PMS-account moet al klaar staan voordat we live gaan. Gelukkig hebben we nauw contact met al onze PMS-partners en is dit vaak vlot gerealiseerd.
Als het gaat om een boekingssite waar het hotel nog niet actief op is, moet er meestal eerst een contract afgesloten worden tussen het hotel en de boekingssite voordat SmartHOTEL de koppeling met de boekingssite kan maken. De meeste boekingssites hebben op hun website een aanmeldpagina voor hotels. Als u deze niet kunt vinden, neem dan gerust contact op met het SmartHOTEL team!
Zeker, de Channel Manager is nauwkeurig getest op de vastgestelde (globale) security eisen en is hier ook officieel op gevalideerd. Voor ons PCI-DSS certificaat of meer informatie over deze wetgeving en beveiligingseisen verwijzen we u graag door naar onze security pagina.
Technisch gezien is de Channel Manager een data uitwisselingssysteem, geen marketing of sales tool. Toch zorgt de Channel Manager ervoor dat u met meerdere boekingskanalen kunt werken, waardoor u meer strategisch aan de slag kunt gaan met online kamerverkoop. Het team kan goed meedenken en adviseren over welke kanalen geschikt zijn voor uw accommodatie.
De meeste directe koppelingen die SmartHOTEL biedt, staan op deze pagina. Via onze partners zijn er nog andere koppelingen mogelijk die niet op deze lijst staan. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Trivago of Tripadvisor. Mist u een koppeling in de lijst? Neem contact op via ons contactformulier om hier navraag over te doen.

De SmartHOTEL Channel Manager heeft helaas geen koppeling met Bedandbreakfast.nl. De manier waarop de boekingssite data uitwisselt, is niet in overeenstemming met onze Channel Management technologie. Het zou bijvoorbeeld slechts een aantal keren per dag mogelijk zijn om reserveringen op te halen, waardoor het risico op overboekingen vergroot wordt. Om de kwaliteit van ons systeem te waarborgen is er om die reden geen koppeling met Bedandbreakfast.nl mogelijk.

Het SmartHOTEL team helpt u onder andere met het opzetten van nieuwe kamers en tarieven in de Channel Manager en het maken van koppelingen met de boekingssites (mapping). Het team kijkt naar uw wensen en behoeften en past daar ook de support op aan. Wenst u veel zelfstandigheid, dan houden we hier rekening mee. Ook wanneer u juist meer handvatten nodig heeft staan we voor u klaar!
We vinden persoonlijk contact en het opbouwen van een goede relatie belangrijk. Tijdens het inrichten van het hotelaccount heeft u een persoonlijke go-live consultant. Voor alle support-gerelateerde vragen werken we met een klein en persoonlijk team. Of het nu uw persoonlijke go-live consultant is of iemand anders van ons team, u wordt altijd goed en professioneel geholpen.

Neem contact op

Meer weten over SmartHOTEL en onze services? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Neem contact op