CRS-koppelingen

Op deze pagina vind je alle CRS koppelingen van SmartHOTEL. Het Central Reservation System (CRS) beheert alle reserveringsinformatie van alle hotels in een hotelketen. Denk aan de beschikbaarheid en prijzen van kamers, gasteninformatie, betalingsverwerkingen en het centraliseren van data van alle aangesloten hotels.

Lees de meest gestelde vragen over CRS >

Wat je moet weten over CRS-systemen:

Wat is het verschil tussen een CRS en een GDS?

De term CRS wordt veel verward met GDS (Global Distribution System) en dat is grotendeels te wijten aan de geschiedenis. Van origine is het CRS ontwikkeld voor het beheer van vliegtickets van verschillende luchtvaartmaatschappijen, maar na enkele jaren nam GDS dit over. Het CRS vond zijn plek bij hotelketens om alle reserveringen centraal te beheren en verwerken.

Hoe werkt een CRS?

Het CRS beheert de distributiekanalen die belangrijk zijn voor hotelketens: GDSwholesalers, callcenters en telefonische reserveringssystemen. Een CRS kan ook direct koppelen met OTA’s, maar over het algemeen gebeurt dit via een channel manager. Het CRS centraliseert alle data van de PMS-systemen van de hotels en gebruikt dit ten goede van distributie, sales, marketing, revenue management en gastervaring. Vooral dat laatste is belangrijk: gasten verwachten in elk hotel dezelfde persoonlijke service en ervaring, of het nou in Amsterdam of Dubai is. Loyaliteitsprogramma’s zijn dan ook vaak een onderdeel van een CRS.

Wie gebruikt een CRS?

Actieve CRS-gebruikers zijn vooral revenue managers, reserveringsagenten en marketing/e-commerce managers van een hotelketen. Er zijn ook softwarebedrijven die een CRS voor zelfstandige hotels leveren. Als je dit overweegt, kijk dan goed of de functies echt toegevoegde waarde bieden aan je hoteloperaties. Deze systemen zijn meestal niet meer dan een channel manager en boekingsmodule in één.

Gerelateerde blogs

blog - benefits of being part of a chain crs

What are the benefits of being part of a Chain’s CRS?

Real benefits are there not only for the brand owner but also for the individual hotel. It removes the need for the brand owner to invest capital and, for the individual hotels, it helps growth substantially in terms of revenue, resources and awareness.

Begin vandaag met Channel Management

Wij begrijpen de complexiteit van Online Distributie. Uw consultant werkt met u samen om uw optimale distributiemix en kamertarieven te bepalen.

PLAN EEN GRATIS DEMO