RMS koppelingen

Een RMS-systeem wordt gebruikt om slim in te spelen op de prijzen van je hotelkamer (prijselasticiteit). Het RMS kijkt bijvoorbeeld naar welke evenementen in de buurt plaatsvinden, naar de weersvoorspellingen en naar de kamerbezetting in het verleden. Daarnaast configureer je in het RMS onder welke voorwaarden de prijs stijgt of daalt, en met hoeveel procent.

Wat je moet weten over RMS-systemen:

Ja, revenue management houdt nooit op. Je kijkt steeds naar wat er in de omgeving gebeurt en past je prijs daarop aan: wat doen je concurrenten, zijn er evenementen, wordt het perfect weer? Al deze overwegingen worden met een RMS wel makkelijker en minder tijdrovend, aangezien het system al veel denkwerk voor je doet.

Laten we vooropstellen dat er voor revenue management hele opleidingen zijn en dat de strategie compleet kan verschillen per hotel. Eén standaard strategie bestaat dus niet. Wat we wel vaak zien is dat er met drie tariefgroepen wordt gewerkt (25% bezetting, 50% bezetting en 75% bezetting). Hoe eerder geboekt wordt, hoe lager de bezetting en hoe lager de prijs. Wanneer er laat wordt geboekt, is de bezetting hoger en kan de vraagprijs ook omhoog. Let wel op: de kamer altijd tegen de hoogst mogelijke prijs verkopen geeft niet altijd een positief resultaat, maar zorg er ook voor dat de prijs niet te laag is. Belangrijk is dat de kamerprijs in de loop van de tijd oploopt en niet goedkoper wordt.

Gerelateerde blogs

blog - wat is een hotel RMS revenue management systeem

Wat is een hotel RMS?

RMS staat voor Revenue Management Systeem, een systeem dat steeds meer in populariteit stijgt binnen de hotellerie. Waar voorheen een RMS slechts voor hotelketens betaalbaar was, zijn er nu veel verschillende systemen beschikbaar voor ieder soort hotel. Waarvoor wordt een PMS-systeem gebruikt?

blog - revenue management

Revenue Management

Revenue management is a practice known for several thousands of years. The application of this principle is acknowledged from the moment the first human beings started to trade goods for goods, and later for money. The understanding of how the variables between demand and supply influence a price that can be charged for a product or service has defined the laws of economics as we know them today.

Begin vandaag met Channel Management

Wij begrijpen de complexiteit van Online Distributie. Uw consultant werkt met u samen om uw optimale distributiemix en kamertarieven te bepalen.

PLAN EEN GRATIS DEMO