RMS koppelingen

Op deze pagina vind je alle RMS koppelingen van SmartHOTEL. RMS staat voor Revenue Management System, een systeem dat steeds populairder wordt binnen de hotellerie. Een RMS wordt gebruikt om slim in te spelen op de prijzen van je hotelkamer. Het RMS kijkt bijvoorbeeld naar welke evenementen in de buurt plaatsvinden, de weersvoorspellingen en de kamerbezetting in het verleden. Daarnaast stel je in het RMS in onder welke voorwaarden de prijs stijgt of daalt en met hoeveel procent. Op die manier kun je voor een langere periode een optimaal aantal kamers aanbieden aan het juiste aantal gasten en tegen de beste prijs.

Alles wat je moet weten over RMS-systemen

Ja, revenue management houdt nooit op. Je kijkt steeds naar wat er in de omgeving gebeurt en past je prijs daarop aan: wat doen je concurrenten, zijn er evenementen, wordt het perfect weer? Al deze overwegingen worden met een RMS wel makkelijker en minder tijdrovend, aangezien het system al veel denkwerk voor je doet.

Laten we vooropstellen dat er voor revenue management hele opleidingen zijn en dat de strategie compleet kan verschillen per hotel. Eén standaard strategie bestaat dus niet. Wat we wel vaak zien is dat er met drie tariefgroepen wordt gewerkt (25% bezetting, 50% bezetting en 75% bezetting). Hoe eerder geboekt wordt, hoe lager de bezetting en hoe lager de prijs. Wanneer er laat wordt geboekt, is de bezetting hoger en kan de vraagprijs ook omhoog. Let wel op: de kamer altijd tegen de hoogst mogelijke prijs verkopen geeft niet altijd een positief resultaat, maar zorg er ook voor dat de prijs niet te laag is. Belangrijk is dat de kamerprijs in de loop van de tijd oploopt en niet goedkoper wordt.

Wil je je prijzen veel gaan yielden of doe je dat al, dan kan een RMS het je makkelijker maken. Een RMS is er om je te helpen met het optimaliseren van de kamerverkoop. Stel jezelf de vraag of de extra inkomsten opwegen tegen de prijs die je betaalt voor een RMS. Voor een kleiner hotel ver buiten de Randstad met weinig concurrentie kan het lastig zijn om het RMS terug te verdienen, terwijl het voor grote hotelketens en hotels met veel concurrentie juist wel interessant kan zijn.

Gerelateerde blogs

blog - revenue management

Revenue Management

Revenue management is a practice known for several thousands of years. The application of this principle is acknowledged from the moment the first human beings started to trade goods for goods, and later for money. The understanding of how the variables between demand and supply influence a price that can be charged for a product or service has defined the laws of economics as we know them today.

Begin vandaag met Channel Management

Wij begrijpen de complexiteit van Online Distributie. Uw consultant werkt met u samen om uw optimale distributiemix en kamertarieven te bepalen.