Er zijn veel metasearchkanalen waar boekers hotelovernachtingen kunnen vergelijken en boeken. De meest bekende zijn hieronder op een rij gezet:
Trivago, Kayak & HotelsCombined
Deze drie kanalen zorgen er standaard voor dat je eigen website ook wordt vermeld op de metasearchwebsite. Je betaalt per klik, ook wel Cost Per Click (CPC) genoemd, wat inhoudt dat je een (klein bedrag) betaalt wanneer een boeker klikt op de prijs die doorlinkt naar jouw website. Let op dat wanneer het aantal kliks hoog is en het aantal boekingen laag, het je uiteindelijk veel kan gaan kosten.
Google Hotel Ads, TripAdvisor Instant Booking
Trivago en Google werken tegenwoordig ook met metasearch, alleen is het verdienmodel bij deze partijen anders dan de eerdergenoemde websites. Bij deze platformen betaal je namelijk per bevestigde boeking, ook wel Cost Per Acquisition (CPA) genoemd. Let wel op, wanneer de boeker via Google of TripAdvisor ‘direct’ op jouw website boekt wordt de bezoeker niet doorverwezen naar jouw hotel website, maar de boeking wordt afgehandeld in het metasearchplatform zelf.